آغاز فرایند تصفیه حساب فارغالتحصیلی دانشجویان به صورت مجازی در سامانه گلستان
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل؛ در راستای پیشبرد اهداف و سیاستهای برنامه 5 ساله سند راهبردی دانشگاه اردکان و استفاده از ظرفیتهای سامانه گلستان و با توجه به شرایط پیشآمده ناشی از بیماری کرونا، مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اردکان در ادامه مسیر الکترونیکی کردن خدمات آموزشی خود فرایند تصفیهحساب فارغالتحصیلی دانشجویان تمامی مقاطع را بهصورت الکترونیک و در بستر سامانه گلستان آغاز نمود.
دکتر محمد شاکر اردکانی با اعلام این خبر افزود: با هدفگذاری و تأکیداتی که از سوی معاونت محترم آموزشی و پژوهشی دانشگاه به این مدیریت ابلاغ گردیده و همکاری و همراهی همکاران حوزه آموزش این فرایند در دو بخش پیشخوان خدمت جهت ارسال و تأیید درخواست تصفیهحساب و بخش تصفیه امور مالی و اداری جهت انجام تصفیهحساب در سامانه گلستان طبق فایل راهنمای طراحی شده صورت میگیرد. همچنین برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز علاوه بر دو بخش فوق، جهت ثبت پایاننامهشان با توجه به حذف نسخه کاغذی که در سال گذشته صورت گرفته بود، نیاز است در سامانه کتابخانه دانشگاه اردکان (سامانه ثنا) فایل الکترونیکی موردنیاز را بارگذاری نموده و تصفیهحساب آن را انجام داده و حتی نیازی به تحویل سی دی پایاننامه نیز نمیباشد.
وی در ادامه تصریح کرد: جهت حفظ سلامتی دانشجویان گرامی در این شرایط بیماری کرونا نیازی به حضور در دانشگاه نداشته و طبق توضیحات فایل راهنما میتوانند درخواست تصفیهحساب فارغالتحصیلی خود را ثبت و در هر مرحله پیگیری لازم را داشته باشند و با مسئول مربوطه تماس حاصل نموده و مشکل احتمالی را رفع نمایند. لازم به ذکر است که در این فرایند تنها برای تحویل کارت دانشجویی نیاز به حضور دانشجو یا دوستان وی میباشد و سایر مراحل بهصورت مجازی و در سامانه گلستان صورت میگیرد. همچنین در راستای رفاه، آسایش و سلامتی دانشجویان عزیز بعد از تصفیهحساب، انجام فرایند صدور و ارسال گواهینامه پایان تحصیلات نیز بهصورت الکترونیک و بدون حضور دانشجو در حال پیگیری و نهایی شدن است و در آینده بسیار نزدیک با هماهنگی اداره پست جمهوری اسلامی ایران ارسال و صدور گواهینامه پایان تحصیلات نیز در صورت تمایل دانشجویان به آدرس پستی اعلام شده امکانپذیر خواهد بود.
این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: در راستای ارائه خدمات جامع الکترونیکی به دانشجویان، فرایند اخذ دروس معرفی به استاد در بستر سامانه گلستان و بدون نیاز به فرمهای کاغذی نیز در حال پیگیری و پیادهسازی است و انشالله تا هفته آینده این فرایند نیز آماده خدمترسانی به دانشجویان عزیز خواهد بود و تمامی فرایند دروس معرفی به استاد بهصورت الکترونیک و از طریق پیشخوان خدمت در سامانه گلستان صورت خواهد پذیرفت.
مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در پایان اظهار داشت: لازم میدانم از همکاری بسیار مؤثر و دلسوزانه آقای سید ابوالفضل عطری اردکانی رئیس اداره خدمات آموزشی و آقای ابوالفضل عادلزاده اردکانی راهبر سامانه گلستان در تمامی این اقدامات صورت گرفته تشکر و قدردانی نمایم.
لینک راهنمای تصویری انجام فرایند تصفیه حساب فارغالتحصیلی در سامانه گلستان